Vissza

Egészségtudat a hétköznapokban – táplálkozással a stressz ellen

 

Minél inkább kell alkalmazkodnunk, annál nagyobb stressz ér minket a mindennapjaink során. Éppen ezért fontos tudnunk, hol keletkezik a stressz és hogyan lehet levezetni azt. Ilyen szempontból kulcsfontosságú a táplálkozás, hiszen előfordulhat, hogy a feszültség miatt az evésbe menekülünk és az állandó idegeskedés hatására testünk gyakorlatilag lemerül: ilyenkor a vitaminok és az ásványi anyagok is gyorsabban ürülnek a szervezetünkből. Azonban fontos tudnunk, hogy a megfelelő étkezés ugyanúgy lehet társunk is a stressz ellen vívott harcban!

 

Érdemes tehát törekednünk arra, hogy az egészséges táplálkozást beépítsük a hétköznapjainkba, még a munkahelyünkön is.
Ennek érdekében adunk néhány ötletet, hogy mely élelmiszerekkel tudjuk oldani a bennünk lévő stresszt, hogyan legyünk energikusabbak, hogyan növeljünk a koncentráció képességünket a mindennapokban.

 

Táplálkozási tanácsadónk a következőket ajánlja:

 

1. Ashwagandha por, más néven téli cseresznye vagy indiai ginzeng. Az Ashwagandha az ajurvédikus orvoslásban előszeretettel használt gyógynövény, amit leginkább az idegrendszerre gyakorolt nyugtató hatása miatt alkalmaznak, hiszen:

  • javítja a fizikai és szellemi teljesítőképességet (nem veszed fel mások problémáit, például a munkahelyen, koncentráltan végzed az aktuális tevékenységedet)
  • fokozza az ellenálló képességet
  • stressz- és feszültségcsökkentő hatása van
  • fejfájás esetén is hatékony

Felhasználási javaslat: Ajánlott napi mennyiség 3-10 g (1-3 teáskanál) vízben, gyümölcslében, smoothie-ban feloldva, salátaöntetbe vagy más ételbe keverve.

 

2. Nyers Kakaó por, az inkák isteni tápláléka. A kakaó jókedvre derít, az öröm és megelégedettség érzetét váltja ki, beleértve az afrodiziás hatását is. Számos ásványi anyagot és vitamint is tartalmaz, a magnézium, vas, kén, króm, mangán, cink és réz forrása. Magas magnézium tartalma növeli a koncentrációs képességet, így javítva akár a munkahelyi teljesítményt, valamint:

  • sok jókedv enzimet tartalmaz
  • rendkívül magas az antioxidáns tartalma
  • gazdag omega-6 telítetlen zsírsavban
  • főleg magnéziumot, vasat, ként, krómot, mangánt és cinket tartalmaz

Felhasználási javaslat: A kakaót müzlibe, joghurtba, reggeli gabonakásába, smoothie-ba stb. keverjük. A kakaópor 40-50 °C vízben steviával, agave sziruppal tökéletes kávéhelyettesítő.

 

3. Chia mag, az igazi szuperétel. Sokan az egyik legegészségesebb tápláléknak tartják, hiszen tele van olyan tápanyagokkal (elsősorban omega-3 zsírsavakkal), melyek jótékonyan hatnak az egészségünkre:

  • nyugtatja az idegrendszert
  • javítja a szív egészségét
  • elősegíti a megfelelő vérkeringést
  • antioxidáns-hatása erősíti az immunrendszert

Felhasználási javaslat: Sokféleképpen felhasználható és egyszerűen beépíthetjük az étrendünkbe. Chiapudingként önálló finomság, semmilyen édesítő nem szükséges hozzá, csupán banán. Joghurtokba keverve tápláló, egyszerű és egészséges reggelinkké válhat.

 

Tanfolyami naptár