Vezetői tréningek

Tréningjeink segítségével az újonnan kinevezett vezetők és a több éve vezetői posztot betöltő munkavállalók egyaránt megismerik a sikeres üzletmenethez elengedhetetlen vezetéselméleti ismereteket, módszereket és technikákat.

  • 1
Vissza

Vezetői tréningek

Vezetői tréningek

Közép és felsővezetőknek szóló készségfejlesztő és vezetéselméleteket feldolgozó, módszereket és technikákat átadó tréning kínálat.

„Maga a tananyag is kifejezetten érdekes és hasznos is volt nekem" M.D.
„Nagyon sok személyes tapasztalatot osztott meg a tréner, amelyek hasznosak voltak" K.D.I.
„A nyitott kérdések és személyes tapasztalatok megbeszélése nagyon hasznos volt" U.E.
„Nagyon tetszettek a lejátszott filmrészletek,a helyzetgyakorlatok és a helyzetek átbeszélése" M.P.

Coaching-szemléletű vezetés

Kód: HO_COACH

A tréning célja, hogy az évek óta vezetőként dolgozó szakemberek elsajátítsák a coaching-szemléletű vezetés alapelveit és módszereit (bizalomépítés, értő figyelem, hatékony kérdezéstechnika, megoldás-fókuszú beszélgetés, felhatalmazás, stb.), tudatosan alkalmazzák a vezetői coaching elemeit a munkatársakkal való beszélgetés során (diagnózis, célkitűzés, alternatívák, döntés, akcióterv), hátra tudjanak lépni a „megmondó-ember” szerepéből és felhatalmazzák a munkatársaikat arra, hogy megoldásokat találjanak a problémákra, vállalják a döntés felelősségét és ezzel együtt egy hibáztatásmentes kultúrát (no-blame culture) építsenek fel. Ajánljuk azoknak a vezetőknek, akik legalább 3-4 éve vezetnek érett, kompetenciában magas szinten álló csapatot és akik nyitottak arra, hogy elsajátítsanak egy magas szintű, rendkívül motiváló vezetői stílust annak érdekében, hogy megelőzzék a munkatársaik kiégését, elvándorlását. Várjuk azokat, akik szeretnék megtanulni, hogy hogyan hatalmazzák fel munkatársaikat a megoldások megtalálására, a döntések meghozatalára és akik nyitottak egy újfajta kommunikáció és kérdezéstechnika elsajátítására annak érdekében, hogy az embereikből kihozzák a maximumot és mindeközben egy támogató és inspiráló légkört hozzanak létre. Milyen tulajdonságokkal, kompetenciákkal kell rendelkeznem, hogy „elég jó” coaching-szemléletű vezető legyek? Hogyan vezessek le egy valóban hatékony és inspiráló one-to-one beszélgetést a munkatársaimmal? Miket kérdezzek annak érdekében, hogy a problémákat ne én oldjam meg, hanem a munkatársaim hozzanak megoldásokat? Milyen mélységű kérdéseket tegyek fel, hogy a munkatársam komfortosan érezze magát a beszélgetésben és ne lépjük át a virtuális intimszféra határait? Hogyan lépjek hátra a „megmondó-ember” szerepéből úgy, hogy mindeközben támogató is maradjak? A coaching és a coaching-szemléletű vezetés azonosságai és különbségei A coaching-szemléletű vezetés helye és szerepe A coaching-szemléletű vezetői beszélgetés felépítése, folyamat, íve A coaching-szemléletű vezető tulajdonságai, kompetenciái Megoldásfókuszú beszélgetés – amikor csak félóránk van problémát megoldani Coaching eszközök a gyakorlatban: diagnózis, célkitűzés és alternatívák meghatározására Esettanulmányok párokban és triókban, gyakorlás, visszajelzés Action learning típusú team coaching megvalósítása  

Időtartam:2 x 0,5 nap (4 óra)
Nehézségi szint:
  • Kezdő

DISC módszertan a vezetésben

Kód: HO_DISC

A DISC módszertan  elsajátítása, ami a viselkedési stílusok feltérképezéséhez ad értelmezési keretet. A vezetők saját profiljuk, valamint a DISC módszertan eszköztárának ismeretében képesek felismerni kommunikációs partnerük/beosztottjuk viselkedési stílusát és tudatos kommunikáció alkalmazásával képesek hidat építeni partnerük felé, üzenetüket a befogadónak címezve átadni, a kívánt eredményt hatékonyan elérni. A módszer nagymértékben segíti a vezetői munkát, a beosztottakkal való együttműködést. Ajánljuk azoknak a vezetőknek, akik nyitottak az önismeretre, és egy olyan módszertanra, ami megértést, útbaigazítást ad a sokféle emberi viselkedés kezeléséhez. Kis figyelem ráfordítással, a vezetői viselkedésük finomhangolásával hatékonyabbá kívánják tenni a kommunikációt, együttműködést az egyes beosztottakkal, valamint javítani szeretnék a csapaton belüli elfogadás szintjét. Mi jellemzi a viselkedésemet, kommunikációmat? Hogyan hatok másokra? Hogyan tudom beazonosítani mások viselkedési stílusát? Hogyan tudom javítani az együttműködést, kommunikációt a hozzám hasonló vagy tőlem teljesen eltérő profilú beosztottakkal? Kivel hogyan tárgyaljunk? Kinek hogyan érveljünk? Kit hogyan motiváljunk? Kinek hogyan delegáljunk? Ki hogyan kezeli a változásokat, a stresszt, a konfliktusokat? Önismeret DISC: Saját viselkedés stílusunk meghatározása (tesztek segítségével az ösztönös és felvett színdominanciák megismerése) – egyéni profil A modell által azonosított 4 fő viselkedéstípus megismerése: erősségek fejlődési lehetőségek Színes önismeret: mit mutat az egyéni profil? Mások viselkedési stílusának felismerése A különböző viselkedéstípusok felismerése (verbális, nonverbális jelek) Csapattérkép (munkatársak, beosztottak viselkedési stílusának beazonosítása) DISC módszertan alkalmazásaHatékony vezetés DISC alapon A meggyőző kommunikáció ismérvei – kivel hogyan kommunikáljunk? Kivel hogyan tárgyaljunk? – mit mondjunk, mit ne mondjunk? Érveléstechnika – melyik stílusra mi hat? A DISC és a motiváció – kit mi motivál? kit hogyan motiváljunk? Kinek hogyan delegáljunk? Konfliktushelyzetek kezelése a színek tükrében Stresszhelyzetek felismerése és kezelése

Időtartam:2 x 0,5 nap (4 óra)
Nehézségi szint:
  • Kezdő
vezetoi_460x350_belso.jpg
45 000 Ft
(Bruttó ár: 57 150 Ft)

Szituatív vezetés

Kód: HO_SZIT

A képzést online formában, a Zoom rendszer segítségével (ami alkalmas céges meetingek szervezésére és lebonyolítására is) tartjuk meg. Minden képzés elején rövid tájékozatóval és felkészítéssel segítjük a program használatát. Kenneth Blanchard elmélete szerint a jó vezető az adott helyzethez és munkatársa felkészültségi szintjéhez igazítja vezetői stílusát.  A tréning célja, hogy a résztvevők megismerjék saját jellemző vezetői stílusukat, megtapasztalják annak hatékonyságát és lehetőségeket kapnak ahhoz, hogy bővíthessék vezetői repertoárjukat. Térképet kapnak munkatársaik érettségi szintjéről és eszközöket ahhoz, hogy melyik kollégánál melyik eszköztár használata a leghatékonyabb. "Midőn a vezetők leggjobbikának munkája kész, emberei így szólnak: Magunk végeztük el!" Vezetőknek, akik gyorsan és hatékonyan reagálnak a jelenlegi helyzetre és már a képzést követő napon hasznosítani akarják a megszerzett tudást. A munkavégzés feltételei jelentősen megváltoztak a távmunkával (hiszen nem állnak munkatársaink mindennapos, közvetlen irányításunk alatt), így most különösen fontos, hogy olyan eszközökkel szóljunk kollégáinkhoz, ami igazodik érettségi szintjükhöz. Kinek van a folyamatos támogatásunkra szüksége és ki az, akinek bátran delegálhatunk, képes és alkalmas az önálló munkavégzésre.  Mi az a helyzetfüggő, szituatív vezetési modell? A modell dimenziói – elköteleződés, hozzáértés? Hogyan ismerhetem fel és azonosíthatom be az egyes szinteket? Milyen vezetői stílust részesítek előnyben? Hogyan hat ez a csapatomra? Melyik stílus hogyan és mikor használható? Milyen visszajelzéseket érdemes használnom szintenként? Kenneth Blanchard modell => S1 irányítás, S2 edzés, S3 támogatás, S4 delegálás Vezetői stílus kérdőív => hogyan működöm most? Csapattérkép => F1, F2, F3, F4 A modell a gyakorlatban => szempontok és a modell használata a mindennapi feladatkiosztásban és utánkövetésben  

Időtartam:2 x 0,5 nap (4 óra)
Nehézségi szint:
  • Kezdő

Hírlevél feliratkozás

Az Adatvédelmi szabályzatot megértettem és elfogadom, feliratkozom a Számalk hírlevelére.

Tanfolyami naptár