Mikor lehet szükség egy cégnél a Coaching folyamatra?
- Ha nagy átalakulás előtt áll a cég, változni vagy változtatni szükséges, a változások gyors, hatékony lebonyolítása érdekében;
- Amennyiben úgy érzi, hogy vezetőjének, kulcsemberének fontos lenne, hogy könnyebben tudjon hatni az embereire, magabiztosabb legyen a vezetésben;
- Vezető-, pozíció váltás esetén az újonnan kinevezett szakember részére;
- Utánpótlásnevelésnél;
- Kulcsemberek készségfejlesztésénél.
Miért hatékony módszertan a coaching?
mert...
- érték és eredményközpontú, a személyes erősségekre épít;
- segít abban, hogy eredményesebb és hatékonyabb vezető legyen;
- tudatosítja az értékrendet és a vezetői stílust;
- fejleszti az önismeretet és az érzelmi intelligenciát;
- inspirál a másképp gondolkodásra, megújulásra, változásra;
- tudatosítja a saját és szervezeti értékrenddel és erősségekkel összhangban lévő célokat;
- cselekvési terv kialakítására késztet.
A Coaching folyamata
- Diagnózis felvétel, célmegállapodás - Ügyfél - Coachee - Coach között.
- A Coach és a Coachee között létrejött megállapodás, amely meghatározza a pontos célt, az ülések időkeretét, valamint az elvárt eredményt.
- Jelemzően 60-90 perc/alkalom (javasoltan);
- jellemzően 5-10 ülés; rapid coaching esetén 2-3 ülés;
- heti rendszerességgel érdemes az üléseket szervezni.
Coaching Formák
- Egyéni Coaching
Az egyéni Coaching - Egy célirányos, személyre, egyénre szabott fejlesztési folyamat
- Csoportos Coaching
A csoportos coachingon belül megkülönböztetünk team coachingot, illetve csoportos coachingot
- Team Coaching - vezetői csapatoknak, vagy azonos, aktuális problémán dolgozó szakmai csoportoknak szól, ahol a tagok egy területről érkeznek.
- Csoportos Coaching – ez esetben a tagok nem azonos területről érkeznek, melynek fókuszában az egyének problémái, elakadásai állnak, amik az ülések során felszínre kerülnek.