Számalk Oktatási és Informatikai Zrt.
Cím: 1118 Budapest, Dayka Gábor u. 3.
E-mail: training##kukac##szamalk.hu
Telefon: +36 1 491 8974
Aki hozzászokott az irodai keretek közötti napirendhez és munkavégzéshez, annak a home office új kihívásokat tartogat. A magánélet színterére helyeződik a munkahely, ezzel összekeveredhet a házimunka ideje a szakmai feladatok elvégzésével, és teljesen szétcsúszhat a napirend, ha nem tartjuk fegyelmezetten kézben a dolgokat. Munkavállalókat támogató tréningjeinkkel segítünk Önnek, hogy ne legyen káosz az otthoni munkavégzés!
Olyan praktikus problémakezelési, gondolkodási és ötletgeneráló technikák megismerése és gyakorlása, amelyek hatékonyan és strukturáltan segítik egy adott probléma feltárását, megoldását és a tovább lépést. Célunk, hogy felszabadítsuk a résztvevők kreatív energiáit, készségszintre emeljük a kreatív gondolkodást és problémamegoldást. Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék fejleszteni kreatív problémamegoldó képességüket, hogy minél rugalmasabban és hatékonyabban tudjanak alkalmazkodni a kihívásokhoz. Az „out of the box” gondolkodás nagymértékben elősegíti a megváltozott körülményekhez való sikeres adaptációt, fejleszti a résztvevők rezilienciáját. Hogyan tudunk strukturáltan megoldani egy problémát? Hogyan tudjuk a saját illetve munkatársaink kreatív erőforrásait kiaknázni? Milyen kreatív problémamegoldó eszközök állnak rendelkezésünkre? Milyen módszerekkel tudjuk az ötletek megszületését ösztönözni? Mik a leghatékonyabb feladatmegoldó és döntéssegítő technikák? Mi a probléma? A probléma beazonosítása Konvergens vs. divergens gondolkodás – mikor melyiket alkalmazzuk? A tudatos problémamegoldás folyamata, lépései Paradigmaváltó gyakorlatok Kreatív problémafeltáró, megoldás kereső és döntést segítő módszerek 5 miért módszer Vizualizáció Elmetérkép Brainstorming, negatív brainstorming Ishikawa-diagram (halszálka módszer) Fa diagram Hat kalap módszer Coaching szemléletű problémamegoldás Szűrőrács
Olyan módszerek, technikák, és gondolkodásmód elsajátítása, ami segíti a hatékony időgazdálkodást a megváltozott körülmények között a home office-ban. Az ösztönös és eredménytelen időgazdálkodási szokásaink felismerését követően hatékony és egyben tudatos időgazdálkodás elsajátítása. Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék fejleszteni tudatosságukat az időgazdálkodás terén, szeretnék hatékonyabban beosztani idejüket és feladataikat home office-ban. Hogyan tudjuk kihasználni a home office előnyeit? Milyen személyes tényezők rossz szokások akadályozzák a hatékony időgazdálkodást? Milyen lehetőségek vannak ezek leküzdésére? Hogyan kezeljük az időrablókat? Hogyan osszuk be az időnket és miként priorizáljuk a feladatokat? Hogyan tűzzünk ki megvalósítható, reális célokat? Hogyan hat a kommunikáció a hatékony időgazdálkodásra, együttműködésre? Tipikus időgazdálkodási nehézségek a home office-ban Én és a körülöttem élők – a házirend Időrablók beazonosítása és kezelése (pl. halogatás, félbeszakítások) Egyéni eredményességi és aktivitási görbe kihasználása Meghatározó reggelek: a sikeres emberek 10 rituáléja Proaktivitás vs. reagálás Időgazdálkodási eszközök home office-ban A jó to do list ismérvei, feladatterv készítése Hatékony célkitűzés - munkaidő központúság helyett eredményközpontúság Priorizálás: Fontos /sürgős mátrix, Pareto elv A delegálás lépései és gyakorlata Konstruktív nemet mondás, a félbeszakítások elkerülése A hatékony kommunikáció nyeresége:
A program célja a nyilvános megszólalások és szakmai prezentációk hatékonyságának növelése, magabiztos kommunikációs eszköztár és stílus elsajátításával. A képzés 3 fő területen fejleszti a résztvevők kompetenciáját: Tervezés – hogyan építsem fel a prezentációmat? Design – milyen módon jelenítsem meg a mondandómat? Előadásmód – hogyan legyek hiteles előadó? Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék fejleszteni előadói készségüket, hatékonyabbá tenni üzenetük átadását. Hogyan tervezzünk meg és építsünk fel egy prezentációt, hogy átmenjen az üzenet? Hogyan teremtsük meg a hitelességet? Hogyan kezeljük magabiztosan az előadás körülményeiből és a hallgatóság váratlan visszajelzéseiből adódó stresszhelyzeteket? Milyen verbális és non-verbális eszközök vannak a hallgatóság figyelmének megragadásához és fenntartásához online? Milyen audio-vizuális segédeszközöket alkalmazzunk? Hogyan tegyük a diákat hatásossá? Tervezés Felkészülés: Ki a közönségem? Mi a cél? Mi az üzenet? Kreatív eszközök a tervezéshez A prezentáció tartalmának megtervezése Figyelemfelkeltő megnyitási és lezárási technikák Struktúra - A prezentáció hatásos felépítése Bizonyítékok használata, érveléstechnika A meggyőzés eszközei: logika és érzelmekre apellálás Design – Vizuális segédeszközök használata Vizualitás az online térben Interaktív megoldások online (tippek, trükkök) ZEN prezentáció alapelvei Grafikonok, folyamatábrák, diagramok bemutatása Előadásmód – A hitelesség megteremtése Verbális és nonverbális kommunikáció – saját előadói stílus megtalálása, finomhangolása A stressz kezelése – magabiztos előadói üzemmód megteremtése Kérdezz-felelek – kihívást jelentő helyzetek, nehéz kérdések kezelése
A tréning célja, hogy a résztvevők minél rugalmasabb ellenállási képességgel tudjanak reagálni az aktuális változásokra. A sikeres adaptáció az erőteljes külső hatásokhoz növeli a munkatársak megküzdési képességét a nehézségek közepette, ezzel párhuzamosan hatékonyságukat, proaktivitásukat, jó problémamegoldó képességüket. Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék fejleszteni mentális, lelki, érzelmi állóképességüket, hogy minél rugalmasabban és sikeresebben tudjanak alkalmazkodni a kihívásokhoz, megpróbáltatásokhoz, megváltozott körülményekhez. Mit jelent a változás, milyen érzelmi stádiumokon megyünk keresztül? Hogyan tudunk sikeresen alkalmazkodni az erőteljes külső hatásokhoz? Hogyan tudjuk mozgósítani külső és belső erőforrásainkat a nehézségek leküzdésében? Hogyan alkalmazhatunk aktív, problémamegoldó megközelítést? Hogyan fejleszthetjük lelki állóképességünket? Hogyan tudjuk konstruktívan megélni és használni a változás okozta tapasztalatainkat? Mi a reziliencia? Mit jelent a reziliens működés? Változás görbe (Kübler-Ross elmélete alapján) Érzelmek szabályozása, negatív érzelmek kezelése, impulzus kontroll Negatív gondolkodási szokássablonok átalakítása Realista optimizmus Rugalmas gondolkodás, perspektíva váltás, átkeretezés technikája Empátia fejlesztése (önmagam és a környezetem felé) Személyes hatékonyság érzetének növelése Nyitottság az új kihívások felé – új cél megtalálása, fejlődés lehetőségeinek a feltárása
A megváltozott körülményekből adódó elkerülhetetlen stressz kezelhetővé tétele, megküzdési stratégiák elsajátítása által. A stresszes helyzetek magabiztos kezelése által jobb közérzet, eredményesebb munkavégzés, magasabb teljesítmény elérése. A képzés során az alábbi 3 lépésen kísérjük végig a résztvevőket: Stressztünetek beazonosítása – hogyan hat rám a stressz? Külső/belső, akut és krónikus stresszorok beazonosítása - milyen kiváltó okok hatnak rám különösen? Stresszkezelési technikák? – mik működnek nekem? mikor melyiket és hogyan alkalmazzam? Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék fejleszteni tudatosságukat az aktuálisan kialakult helyzet által őket érő stressz kezelésében. Milyen jótékony és kártékony hatása van a stressznek a hétköznapjainkra? Hogyan előzzük meg és kezeljük hatékonyan a distresszt? Milyen módszerek segíthetik az ellazulást és a figyelem koncentrálását? Hogyan kezeljük az érzelmeket stresszes helyzetekben, milyen megküzdési stratégiákat alkalmazhatunk? Hogyan alakítsunk ki egészségesebb és stressz mentesebb életmódot és környezetet? Mi a stressz? Stressz elmélet rövid megismerése Stressz érzékenységi skála – saját stressz szint megállapítása A stressz pozitív és negatív hatása A stressz fizikai, mentális, lelki és viselkedésbeli tüneteinek beazonosítása Aktuális és krónikus, belső és külső stresszorok beazonosítása – mire van ráhatásom, mire nincs? Stresszkezelési stratégiák – 4A technika (a csoport igényeire reagáló stresszkezelő eszközök, módszerek) Az elkerülés, átalakítás, alkalmazkodás, elfogadás stratégiái – mikor melyiket és hogyan alkalmazzam? Rövid testi és lelki lazító gyakorlatok, légzéstechnika Aktív, passzív relaxációs technikák Megküzdési erőforrások
A munka és magánélet egyensúlyának megteremtése azáltal, hogy a résztvevők felismerik, hogy az aktuális kibillent állapotban milyen kisebb, nagyobb változtatásokkal tudnak megvalósítani egy kiegyensúlyozottabb, erőforrásokkal telibb életet. A képzés abban kíván támogatást nyújtani a résztvevőknek, hogy végigkíséri őket az alábbi három lépésen: Egyensúlyi állapot elvesztése (diagnózis) – hogy állok most? Átrendeződés, fejlődés – mire van ráhatásom? min változtathatok? Rugalmas, új egyensúly megteremtése (célkitűzés) – mit fogok tenni másképp? Ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék fejleszteni azon képességüket, hogy minél rugalmasabban és hatékonyabban tudjanak alkalmazkodni a kihívásokhoz, a megváltozott körülményekhez és törekszenek egy új egyensúlyi állapot megteremtésére. Hol borul az egyensúly és hogyan hozható létre egy új egyensúly? Hogyan kezeljük a kibillent helyzetből adódó stresszt? Milyen megküzdési erőforrásokkal rendelkezünk? Milyen változtatások szükségesek az egyensúly létrehozásához és megtartásához? Hogyan tehetjük a munkánkat örömtelibbé, hatékonyabbá? Mit is jelent valójában a munka-magánélet egyensúly? – paradigmaváltó megközelítésben Életkerék – aktuális állapot feltérképezése A kibillent egyensúlyi állapot kezelése – stresszkezelési stratégiák Energia mérleg Energizáló tényezők beazonosítása – mit tehetek, hogy minél több legyen belőle? Energiát lemerítő tényezők beazonosítása – mit tehetek ezek csökkentéséért? (csoport igényeire reagáló technikák, eszközök, módszerek) Aktív és passzív relaxációs technikák Pozitív gondolkodásmód, pozitív attitűd - FISH filozófia az örömteli, energikus munkavégzésért Célkitűzés az egészséges egyensúlyért – min változtathatok?