IT szimulációs programok

Az IT szimulációs játékok a „gamification" jegyében azért születtek meg, hogy a résztvevők gyakorlatiasabb formában tudják elsajátítani vagy begyakorolni a különböző módszereket. Legyen az ITSM, DevOps, cégszimuláció – számos témában működhet ez kiválóan.

  • 1
Vissza

IT szimulációs programok

IT szimulációs programok

Az IT szimulációs játékok a „gamification" jegyében azért születtek meg, hogy a résztvevők gyakorlatiasabb formában tudják elsajátítani vagy begyakorolni a különböző módszereket. Legyen az ITSM, DevOps, cégszimuláció – számos témában működhet ez kiválóan.

apollo13.jpg
95 000 Ft
(Bruttó ár: 120 650 Ft)

ITSM szimulációs játék: Apollo 13 – az ITIL elemeinek gyakorlati alkalmazása

Kód: EGYUA13-1

A speciális élményprogram célja az IT Service Management (ITSM) alapját képező ITIL elemeinek gyakorlati alkalmazása. „Houston, van egy kis gond…” 55 órával és 55 perccel vagyunk a fellövés után. Képzelje csak el, hogy Ön is a fedélzeten utazik, amikor a legénység egyik tagja robajszerű zajról számol be. A szokatlan hangot a műszaki egységben lévő 2. sz. oxigéntartály felrobbanása okozta. A tartály az Apollo űrhajó elsődleges energiaforrását jelentő üzemanyagcellákat táplálta oxigénnel. A tartalékakkumulátorokról a parancsnoki és műszaki egységet (CSM) legfeljebb tíz órán át lehetett működtetni. Hazatérésig viszont még legalább 87 órát kellett eltöltenie a legénységnek a lassanként működésképtelenné váló űrhajóban. A földi személyzet minden erejét megfeszítve dolgozik a rendkívüli helyzet következtében előálló újabb és újabb problémák megoldásán. Az idő azonban egyre fogy. Nagyon gyorsan fogy… Üdvözöljük Apollo 13 szimulációs játékunkon („Apollo 13 – an ITSM case experience™”). A tréning az Apollo 13 űrhajó útja során a valóságban megtörtént szituációkat dolgozza fel. A résztvevők a houstoni irányítóközpont szerepköreit betöltve, csapatként dolgoznak, feladatuk: a megsérült űrhajót és a legénységet épségben visszahozni a Földre. Informatikai és mérnöki területen dolgozó csapatok számára javasoljuk együttműködés-fejlesztésre, csapatépítésre. A résztvevők egy 8-15 fős csapat tagjaiként a houstoni irányító központ különféle szerepköreit töltik be. A csapat a misszió fent leírt négy fázisának feladatait végzi el, és lekezeli a felmerülő rendkívüli eseményeket és szituációkat. Az egyes fázisok tevékenységei a következő lépésekre oszthatók: folyamat megtervezése, szimuláció végrehajtása, értékelés és jelentéskészítés. A játék során végig különféle ITIL folyamatokra lesz szükség ahhoz, hogy a földi személyzet és a legénység tagjai leküzdhessék a nehézségeket, és időben elvégezhessék a szükséges változtatásokat az űrhajó konfigurációjával és pályájával kapcsolatban. Együttműködés gyakorlása egy izgalmas, interaktív játék keretében Stressztűrés, viselkedés időnyomás alatt Problémamegoldó képesség vizsgálata, új és váratlan eseményekre való reagálás képességei Kommunikáció a csapaton belül, az információ áramlásának hatékonysága Ügyfélkezelés és ügyfél-kommunikáció Az Apollo 13 történetének feldolgozásán keresztül az ITIL folyamatok használatának bemutatása A folyamatok közötti kölcsönös függőségek, illetve a folyamatok által az üzleti folytonosságra gyakorolt hatások bemutatása A munkafolyamatok jobb megértése. Annak megismerése, hogy megfelelő tervezéssel hogyan lehet javítani egy szolgáltató szervezet teljesítményét Munkafolyamatok tökéletesítése, csapatmunkában történő tervezéssel és megvalósítással Egyéni és csoportos döntéshozatal 1-1,5 nap

Időtartam:1 nap
race.jpg
95 000 Ft
(Bruttó ár: 120 650 Ft)

Race to Results ITSM üzleti szimulációs játék

Kód: R2RSZIM-1

Az ITSM szimulációs játék egy nagyhatású, energikus módja annak, hogy felgyorsítsuk a megértést, érintettséget és az ITSM (IT Service Management), az ITIL (IT Information Library) Service Lifecycle koncepciójának elfogadását. Ez szimulációs játék egy autóverseny keretében mutatja ba ezen módszerek és eljárások alkalmazásának előnyeit. A cél a győzelem, vagyis a legjobb köridő elérése! A játék során a résztvevőket bevonjuk egy szimulált környezetbe ami jelen esetben egy „versenyistálló”. Ezen keresztül tapasztalatot szerezhetnek komplex helyzetekben és best-practice megoldásokban, megérthetik az előnyöket és következményeket. A résztvevők tanulhatnak a hibáikból, javíthatnak és rögtön ki is próbálhatják az újonnan szerzett tudásukat. A szimulációt bizonyos szintig igazítani lehet az adott üzleti, céges környezetre vagy feladatra. Ez egy hatásos eszköz, hogy egy szervezeten belül vagy éppen különböző szervezetek között növelje az együttműködés hatékonyságát. Egyszóval rávezet arra, hogy változni és változtatni szükséges adott esetben. A játék 5 körből áll, melyen keresztül a Service Management különböző aspektusait lehet megérteni. Kezdetben a Service Strategy-ra fókuszálnak a játékosok, majd jön a Service Design, Service Transition és a Continual Service Improvement. - 1. kör: Kommunikációs problémák „Silo” működés Service Operation: Incident mgmnt, Service Desk - 2. kör: Service Strategy: Service Pportfolio mgmnt., Financial mgmnt. Service Design: Service Level mgmnt., Capacity mgmnt. Service Transition: Change Management, Knowledge Management Service Operation: Further consideration to Incident Management, confirming prioritization levels, Problem Management, Event Management - 3. kör: Service Strategy: Service Portfolio Management maturing, Financial Management maturing Service Design: Service Catalog Management, IT Service Continuity Management, Availability Management, Service Level Management maturing, Capacity Management maturing Service Transition: Change Management maturing, Knowledge Management maturing, Configuration Management, Release and Deployment Management Service Operation: Incident Management Process & Service Desk Function mature, Problem Management maturing, Event Management maturing Continual Service Improvement : Service Level Management - 4. kör: Service Strategy: Service Portfolio Management mature, Financial Management mature Service Design: Service Catalog Management maturing: IT Service Continuity Management maturing, Availability Management maturing, Service Level Management maturing, Capacity Management maturing Service Transition: Change Management maturing, Knowledge Management maturing, Configuration Management maturing, Release and Deployment Management maturing, Service Operation: Incident Management Process & Service Desk Function maturing: Problem Management maturing, Event Management maturing, Continual Service Improvement, Service Level Management maturing - 5. kör: Review performance improvement over the five rounds; demonstrate links between and reliance of processes on each other Review how ITSM maturity has evolved and relate it to participant organization A szimulációs játékot gyakorlott, gyártói (G2G3 ill. HP) licenszszel rendelkező oktató vezeti akitől visszajelzést is kaphatnak a résztvevők a játék végén.   IT szakemberek, akik szeretnék megérteni a szolgáltatás menedzsmentet magasabb szinten is Senior szintű menedzserek akik szeretnék átvilágítani a szervezetükben a szolgáltatás menedzsment működését Csapatvezetők és folyamatgazdák, akik szeretnének átfogó képet kapni a teljes szolgáltatás menedzsmentről és az azon belül betöltött szerepükről Üzleti és projekt menedzserek, akik azt szeretnék megérteni, hogyan tudja a szolgáltatás menedzsment támogatni az üzleti működést Az ITIL rendszer alapszintű (Foundation) ismerete. Ha egy adott szervezettől jön a teljes csapat, akkor be lehet vonni a játékba olyanokat is, mint pl. pénzügyi vezető, jogász, marketinges, akik nem ismerik az ITIL-t, de fontos szerepük van az üzleti folyamatokban és segíti munkájukat, ha jobban értik a szolgáltatás menedzsment szerepét és működését.

135 000 Ft
(Bruttó ár: 171 450 Ft)

PoleStar ITSM üzleti szimulációs játék

Kód: PSITSM-1

A PoleStar ITSM szimulációs játék hatékony módja az ITSM (IT Service Management) elvek elsajátításának és megvalósításának – ezáltal támogatva az ITIL ® módszerek és az ISO/IEC 20000 standard követelményeinek alkalmazását. A ITSM alapvető célja az üzleti oldal és az informatikai szolgáltatás kapcsolatának szorosabbá tétele és hatékony működtetése. Ez része a különböző szervezetek belső és külső együttműködésének fejlesztése. A szimulációs játék választás szerint három környezetben futtatható: a klasszikus Retail (kereskedelmi) szcenárió, amelyben általános kereskedelmi tevékenységet végzünk (pénztárral, applikációkkal, vevővel); az NPO, azaz non-profit szervezet szcenáró, amelyben államigazgatási, önkormányzati ügyfélszolgálatot szimuláló környezetben (ügyfélablakokkal) valósítjuk meg az ITSM módszereket; a Health (egészségügyi szolgáltatók) esetében pedig egy képzeletbeli egészségügyi szolgáltató (CT-vel, laborral, beteggel, orvossal) IT támogatásói a résztvevők. Az ITSM szimuláció alkalmas az ITIL Foundation ismeretek hatásos beépítésére. Letölthető tájékoztató A szimulációban bevonjuk a résztvevőket a szcenárió környezetébe, mely környezetet a szcenárió választáson keresztül egy bizonyos mértékig a résztvevők céges szervezetére igazítjuk. A játékosok működési és kihívást jelentő feladatok végrehajtásán keresztül az egyes szerepkörökben tevékenykedők tapasztalatot szereznek komplex, együttműködést igénylő helyzetekben és elsajátítják az ITIL „best practice” megoldásainak bizonyos elemeit és az alkalmazásához szükséges gondolatmenetet. A szimulációs játék egyes köreiben a Kolb féle tanulási ciklust alkalmazva a résztvevők felismerik, javítják és fejlesztük a játék során felismert szervezési gyengeségeiket és rögtön alkalmazzák is az ITIL az adott esetben értelmezhető, megvalósítható megoldásait. A szimuláció szoftverrel támogatott; minden felhasznált eszköz biztosítunk a játék idejére. A játék 4 vagy 5 körből áll igény és megvalósíthatóság szerint, amelyekben nagy vonalakban a következők történnek: 1. kör: A szimulációban mindenki elfoglalja a szerepköri pozícióját, megismeri feladatait és kapcsolatait a szervezeten belül. Majd elindul a játék és felmérjük, hogy így mennyire képesek megfelelni a követelményeknek. Ebben a körben jellemzően hatékonyságról még nem beszélhetünk. A kör elnevezése nem véletlenül „káosz kör”! 2. kör: Az első kör problémáinak felismerése, megoldási javaslatok (többek között az incidensmenedzsment, változásmenedzsment folyamatok kialakítása, SLA-k meghatározása) alkalmazása minden ITSM területen. 3-4. kör: A szervezési hatékonyság további növelése mellett az üzleti oldal és az IT együttműködését többek között a kiadáskezelési folyamatokban szimuláljuk. Kialakítjuk, fejlesztjük a tudásmenedzsment, eseménykezelés, problémakezelés folyamatokat, vizsgáljuk a kapacitáskezelési, rendelkezésre állási jellemzőket. Itt már kifejezetten érezhető az ITSM eszközök, folyamatok és jó gyakorlatok alkalmazásának eredménye. Az záró szimulációs körben a már optimalizált működést láthatjuk, a szervezettség kiforrott. Az IT üzemeltetés és az üzleti területek megfelelően és hatékonyan működnek együtt. A résztvevők ezen a szinten már fogják tudni alkalmazni és adaptálni a tapasztalataikat a saját vállalati szervezetükben. A szimulációs játékot gyakorlott, gyártói (G2G3) licenszszel rendelkező és a témában képzett tréner vezeti. A szimuláció teljesítményéről a résztvevők játék-teljesítmény-jelentést kapnak. A szimuláció minden olyan szervezetnél alkalmazható és hatásos lehet, ahol tervezik, bevezetés alatt áll vagy éppen átformálás alatt van az IT szolgáltatások menedzsmentjének rendszere. Ajánljuk továbbá a vezetői, üzleti, az operatív területek munkatársai részére is – erősítve az üzlet és az IT kapcsolatát. A szimuláció során különösen várjuk olyan résztvevők jelentkezését akik maguk is szolgáltatnak a szervezeten belül és kívül: pénzügyi, ügyviteli alkalmazottak és vezetők, jogi képviselők, marketinges, HR munkatársak, esetleg külső szállítói partnerek. Röviden, olyanokat is, akik talán nem kívánnak elmélyülni az az ITIL-ben, de szerepük van a szolgáltatói folyamatokban, ezért támogatja őket munkájukban az, ha jobban értik a szolgáltatás menedzsment szerepét és működését. A részvétel nem igényel előképzettséget, de előnyös az ITIL módszer alapszintű ismerete. A szoftver angol nyelvű, ezért az ITSM témakörében használt egyszerű angol fogalmak és kifejezések beazonosításának képessége szükséges. Ezen felül az alapfokú angol nyelvismeret előnyt jelent.

Időtartam:1 nap

Tanfolyami naptár