IT szimulációs programok

Az IT szimulációs játékok a „gamification" jegyében azért születtek meg, hogy a résztvevők gyakorlatiasabb formában tudják elsajátítani vagy begyakorolni a különböző módszereket. Legyen az ITSM, DevOps, cégszimuláció – számos témában működhet ez kiválóan.

  • 1
Vissza

IT szimulációs programok

IT szimulációs programok

Az IT szimulációs játékok a „gamification" jegyében azért születtek meg, hogy a résztvevők gyakorlatiasabb formában tudják elsajátítani vagy begyakorolni a különböző módszereket. Legyen az ITSM, DevOps, cégszimuláció – számos témában működhet ez kiválóan.

PoleStar ITSM üzleti szimulációs játék

Kód: PSITSM-1

A PoleStar ITSM szimulációs játék hatékony módja az ITSM (IT Service Management) elvek elsajátításának , ezzel támogatva az ITIL® módszerek és az ISO/IEC 20000 standard követelményeinek alkalmazását a vállalat folyamataiban. A ITSM alapvető célja az üzleti oldal és az informatikai szolgáltatás kapcsolatának szorosabbá tétele, így a szolgáltatások hatékony működtetése, az ügyfelek igényeinek hatékony teljesítése. A szimulációs játék, választás szerint, 3 szcenárió környezetben játszható: Retail (kereskedelmi) szcenárió – klasszikus szolgáltatási szituáció (applikációk rendelkezésre állása, szolgáltatási ideje és változásmenedzsmentje vevővel / ügyféllel és $$$ kifejezett eredménnyel); NPO (non-profit) szervezet szcenáró, amelyben államigazgatási, önkormányzati ügyfélszolgálatot megjelenítő környezetben (ügyfélablakokkal, ügyfélelégedettség) valósítjuk meg az ITSM módszereket; Health (egészségügyi szolgáltatók) esetében pedig egy képzeletbeli egészségügyi szolgáltató (CT-vel, laborral, beteggel, orvossal) IT támogatásai a résztvevők. Az ITSM szimuláció alkalmas az ITIL Foundation ismeretek hatásos beépítésére. Letölthető tájékoztató A résztvevőket bevonjuk a választott szimulációs környezetbe – amelyet részben a megrendelő igényeire igazítunk. A játékosok a kijelölt szerepkörükben folyamat működési és kihívást jelentő feladatokat hajtanak végre. Így szereznek tapasztalatot komplex, együttműködést igénylő helyzetekben. A trénerrel egyeztetve együtt levonják a következtetéseket és felmerülő problémákat elemezve megbeszélik az alkalmazható ITIL „best practice” megoldásokat. A szimulációs játék egyes köreiben a Kolb féle tanulási ciklust követkve tanulnak: felismerik szervezési gyengeségeiket, alkalmazzák majd feljesztik az ITIL-ből merített, a helyzetre igazított megoldásokat. A szimuláció szoftverrel támogatott; minden felhasznált eszköz biztosítunk a játék idejére. A játék 4 vagy 5 körből, ciklusből áll - igény és megvalósíthatóság szerint. Az egyes körökben nagy vonalakban a következők történnek: Kör 1 : A szimulációban mindenki elfoglalja a szerepköri pozícióját, megismeri feladatait és kapcsolatait a szervezeten belül. Majd elindul a játék és felmérjük, hogy így mennyire képes a szervezet megfelelni a funkcionális és teljesítménybeli követelményeknek. Ebben a körben jellemzően hatékonyságról még nem beszélhetünk. A kör elnevezése nem véletlenül „káosz kör”! Kör 2:  Az első kör problémáinak felismerése, megoldási javaslatok (többek között az incidensmenedzsment, változásmenedzsment folyamatok kialakítása, SLA-k meghatározása) alkalmazása minden ITSM területen. Kör 3-4: A szervezési hatékonyság további növelése mellett az üzleti oldal és az IT együttműködését többek között a kiadáskezelési folyamatokban szimuláljuk. Kialakítjuk, fejlesztjük a tudásmenedzsment, eseménykezelés, problémakezelés folyamatokat, vizsgáljuk a kapacitáskezelési, rendelkezésre állási jellemzőket. Itt már kifejezetten érezhető az ITSM eszközök, folyamatok és jó gyakorlatok alkalmazásának eredménye. Kör 4+: Az záró szimulációs körben a már optimalizált működést láthatjuk, a szervezettség kiforrott. Az IT üzemeltetés és az üzleti területek megfelelően és hatékonyan működnek együtt. A résztvevők ezen a szinten már fogják tudni alkalmazni és adaptálni a tapasztalataikat a saját vállalati szervezetükben. A szimulációs játékot gyakorlott, gyártói (G2G3) licenszszel rendelkező és a témában képzett tréner vezeti. A szimuláció teljesítményéről a résztvevők játék-teljesítmény-jelentést kapnak. A szimuláció minden olyan szervezetnél hatásos lehet, ahol tervezik, bevezetés alatt áll vagy éppen átformálás alatt van az IT szolgáltatások menedzsmentjének (ITIL / ITSM) rendszere. Ajánljuk továbbá a vezetőiszinten , üzleti, az operatív területeken tevékenykedők részére is – erősítve az üzlet és az IT kapcsolatát. Különösen várjuk olyan résztvevők jelentkezését, akik talán nem kívánnak elmélyülni az az ITIL-ben, de szerepük van a szolgáltatói folyamatokban, ezért támogatja őket munkájukban az, ha jobban értik a szolgáltatás menedzsment szerepét és működését. Tehát: pénzügyi, ügyviteli alkalmazottak és vezetők, jogi képviselők, marketinges, HR munkatársak, esetleg külső szállítói partnerek. A részvétel nem igényel előképzettséget, de előnyös az ITIL módszer alapszintű ismerete (ITIL Big Picture diagram).A szoftver angol nyelvű, ezért az ITSM témakörében használt egyszerű angol fogalmak és kifejezések beazonosításának képessége szükséges. Ezen felül az alapfokú angol nyelvismeret előnyt jelent.  

Időtartam:1 nap
Nehézségi szint:
  • Kezdő

DevOps szimuláció

Kód: DevOpsSZIM

A DevOps szimuláció egy olyan interaktív, egyéni teljesítményt is igénylő workshop, amelyen keresztül tudatosítható a DevOps alkalmazásából eredő üzleti érték. A szimulációs eseményen való részvétel elősegíti a DevOps megközelítésre való átállást vállalati szinten; a DevOps téma iránt szkeptikus munkatársak meggyőzésével is. A szimulációban egy DevOps változás/változtatás esetet képezünk le, amelynek kihívásai egyértelmű és nyílt kommunikációval oldhatóak meg. Ez nemcsak a csapattagok munkahelyzeti kommunikációjának minőségét növeli, hanem arra is rámutat, hogy a fejlesztői és üzemeltetői oldal munkatársai képesek közösen jó hatékonysággal együtt csapatként dolgozni az üzleti oldal irányvonalai és az ügyfél igényei mentén. Ez a DevOps szimuláció 2017-ben a Computing Magazine által meghirdetett DevOps Excellence Awards-on szimulációs tréning esemény szolgáltatások kategóriában első díjat nyert. A DevOps szimuláció 3 körből, azaz 3 Kolb féle tapasztalati-tanulási ciklusból áll. Ennek alapján a körök felépítése ilyen: tapasztalás a játék során… > a történtek áttekintése… > értékelés, fejlesztési lehetőségek számbavétele… > megoldások, módosítások kiválasztása… > … . Kör 1 –  A szimulációban mindenki elfoglalja a szerepköri pozícióját, megismeri feladatait és kapcsolatait a szervezeten belül. Majd elindul a játék és felmérjük, hogy így mennyire képes a szervezet megfelelni a funkcionális és teljesítménybeli követelményeknek. Ebben a körben jellemzően hatékonyságról még nem beszélhetünk. A kör elnevezése nem véletlenül „káosz kör”! Kör 2 – Ebben a körben az ügyfél oldai is felismeri, hogy mely pontokon lehet hatással a folyamatra, ezért észszerűbb igényekkel állhat elő az üzleti oldallal való egyeztetéskor. A tervezés és végrehajtás során munkafolyamatok jobban szervezettek mint korábban: a feladatok priorizáltak és a folyamat egésze nyomon követett. Az incidenseket a játékosok korábban észlelik és a tapasztalatokból eredő tudás alapján könnyebben is oldják meg. A kulcsszó: „fejlődés”! Kör 3 – A DevOps fontos elemei az automatizálás és a virtualizáció alkalmazása, amelyek ebben a körben kerülnek alkalmazásra. Ezek által nemcsak több kiadást hoz létre illetve javítást végez el a szervezet és ezeket megbízható, hanem stabil és jó minőségben. A technikai feladatok „silóit” sikerül teljesen ledolgozni és a terhelés egyenletesebbé válik. A csapatok magabiztosan tudják a feladataikat és azt is, hogy csapatként és egyénként mivel és hogyan járulnak hozzá a sikeres folyamathoz. Más szóval a szervezet működése, a folyamat egésze minden szinten optimalizált. Címszavakban, a résztvevők a következőeket sajátítják el: Hogyan növelik a szoftverfejlesztési ciklus hatékonyságát és biztosítja a szoftver kiadások stabil minőségét a DevOps megközelítés technikai megoldásokat érintő elemei Hogyan menedzseljük DevOps-szal jobban a folyamatban lévő munkákat (work-in-progress) A szervezet hogyan kapacitál többet abból, ha megfelelő eszközöket használ és célirányos automatizált megoldásokat hoz létre? Kiemelten fontos a rendszerszemléletű megközelítés és a „silószerű” formába tömörülő backlog feladathalmaz lebontása a hatékonyság szempontjából. Hogyan biztosíthatjuk egyszerre a minőséget és a gyorsaságot az ügyféloldalnak. A legfontosabb : a DevOps kultúrában működő sikeres szervezet gondolatához való elköteleződés. A szimuláció teljesítményéről a résztvevők játék-teljesítmény jelentést kapnak A DevOps szimulációt olyan vállalati csapatoknak ajánljuk, ahol a DevOps megközelítés bevezetésén, fenntartásán vagy megerősítésén dolgoznak vagy tervezik azt. A DevOps szimulációban szerzett tapasztalatokból mindenki nyerhet, aki IT menedzsmenthez kötődő, üzemeltetési, fejlesztői vagy támogató munkakörökben dolgozik és kipróbálná a DevOps megközelítés alkalmazását gyakorlatban: akár már Scrum háttérrel, agilis végrehajtás alapokkal vagy lean tapasztalattal rendelkezők. Szükséges előképzettség IT üzemeltetési, fejlesztési és folyamatszervezési tapasztalattal vagy ismeretekkel rendelkező csapatokat, egyéneket, IT menedzsereket (scrum master, product owner és hasonlóak) várunk.A szoftver angol nyelvű, ezért a DevOps, Scrum, ITSM és agile vagy a lean menedzsment témakörökben használt angol kifejezések beazonosításának képessége szükséges. Az alapfokú angol nyelvismeret előnyt jelent.

Időtartam:1 nap
Nehézségi szint:
  • Kezdő

Hírlevél feliratkozás

Az Adatvédelmi szabályzatot megértettem és elfogadom, feliratkozom a Számalk hírlevelére.

Tanfolyami naptár