Vissza

PoleStar ITSM üzleti szimulációs játék

PoleStar ITSM üzleti szimulációs játék

Kód: PSITSM
A képzés javasolt időtartama:1
Érdeklődjön
Kérdésem van!
Képzés nyelve
Magyar Angol
Képzési forma
Egyedi Nyílt

Tájékoztató

A PoleStar ITSM szimulációs játék hatékony módja az ITSM (IT Service Management) elvek elsajátításának , ezzel támogatva az ITIL® módszerek és az ISO/IEC 20000 standard követelményeinek alkalmazását a vállalat folyamataiban. A ITSM alapvető célja az üzleti oldal és az informatikai szolgáltatás kapcsolatának szorosabbá tétele, így a szolgáltatások hatékony működtetése, az ügyfelek igényeinek hatékony teljesítése.

A szimulációs játék, választás szerint, 3 szcenárió környezetben játszható:

  • Retail (kereskedelmi) szcenárió – klasszikus szolgáltatási szituáció (applikációk rendelkezésre állása, szolgáltatási ideje és változásmenedzsmentje vevővel / ügyféllel és $$$ kifejezett eredménnyel);
  • NPO (non-profit) szervezet szcenáró, amelyben államigazgatási, önkormányzati ügyfélszolgálatot megjelenítő környezetben (ügyfélablakokkal, ügyfélelégedettség) valósítjuk meg az ITSM módszereket;
  • Health (egészségügyi szolgáltatók) esetében pedig egy képzeletbeli egészségügyi szolgáltató (CT-vel, laborral, beteggel, orvossal) IT támogatásai a résztvevők.

Az ITSM szimuláció alkalmas az ITIL Foundation ismeretek hatásos beépítésére.

Letölthető tájékoztató

Termékleírás

A résztvevőket bevonjuk a választott szimulációs környezetbe – amelyet részben a megrendelő igényeire igazítunk. A játékosok a kijelölt szerepkörükben folyamat működési és kihívást jelentő feladatokat hajtanak végre. Így szereznek tapasztalatot komplex, együttműködést igénylő helyzetekben. A trénerrel egyeztetve együtt levonják a következtetéseket és felmerülő problémákat elemezve megbeszélik az alkalmazható ITIL „best practice” megoldásokat.

A szimulációs játék egyes köreiben a Kolb féle tanulási ciklust követkve tanulnak: felismerik szervezési gyengeségeiket, alkalmazzák majd feljesztik az ITIL-ből merített, a helyzetre igazított megoldásokat.

A szimuláció szoftverrel támogatott; minden felhasznált eszköz biztosítunk a játék idejére.

A játék 4 vagy 5 körből, ciklusből áll - igény és megvalósíthatóság szerint. Az egyes körökben nagy vonalakban a következők történnek:

Kör 1 : A szimulációban mindenki elfoglalja a szerepköri pozícióját, megismeri feladatait és kapcsolatait a szervezeten belül. Majd elindul a játék és felmérjük, hogy így mennyire képes a szervezet megfelelni a funkcionális és teljesítménybeli követelményeknek. Ebben a körben jellemzően hatékonyságról még nem beszélhetünk. A kör elnevezése nem véletlenül „káosz kör”!

Kör 2: Az első kör problémáinak felismerése, megoldási javaslatok (többek között az incidensmenedzsment, változásmenedzsment folyamatok kialakítása, SLA-k meghatározása) alkalmazása minden ITSM területen.

Kör 3-4: A szervezési hatékonyság további növelése mellett az üzleti oldal és az IT együttműködését többek között a kiadáskezelési folyamatokban szimuláljuk. Kialakítjuk, fejlesztjük a tudásmenedzsment, eseménykezelés, problémakezelés folyamatokat, vizsgáljuk a kapacitáskezelési, rendelkezésre állási jellemzőket. Itt már kifejezetten érezhető az ITSM eszközök, folyamatok és jó gyakorlatok alkalmazásának eredménye.

Kör 4+: Az záró szimulációs körben a már optimalizált működést láthatjuk, a szervezettség kiforrott. Az IT üzemeltetés és az üzleti területek megfelelően és hatékonyan működnek együtt. A résztvevők ezen a szinten már fogják tudni alkalmazni és adaptálni a tapasztalataikat a saját vállalati szervezetükben.

A szimulációs játékot gyakorlott, gyártói (G2G3) licenszszel rendelkező és a témában képzett tréner vezeti. A szimuláció teljesítményéről a résztvevők játék-teljesítmény-jelentést kapnak.

Kiknek ajánljuk

A szimuláció minden olyan szervezetnél hatásos lehet, ahol tervezik, bevezetés alatt áll vagy éppen átformálás alatt van az IT szolgáltatások menedzsmentjének (ITIL / ITSM) rendszere.

Ajánljuk továbbá a vezetőiszinten , üzleti, az operatív területeken tevékenykedők részére is – erősítve az üzlet és az IT kapcsolatát.

Különösen várjuk olyan résztvevők jelentkezését, akik talán nem kívánnak elmélyülni az az ITIL-ben, de szerepük van a szolgáltatói folyamatokban, ezért támogatja őket munkájukban az, ha jobban értik a szolgáltatás menedzsment szerepét és működését. Tehát: pénzügyi, ügyviteli alkalmazottak és vezetők, jogi képviselők, marketinges, HR munkatársak, esetleg külső szállítói partnerek.

Szükséges előképzettség

A részvétel nem igényel előképzettséget, de előnyös az ITIL módszer alapszintű ismerete (ITIL Big Picture diagram).
A szoftver angol nyelvű, ezért az ITSM témakörében használt egyszerű angol fogalmak és kifejezések beazonosításának képessége szükséges. Ezen felül az alapfokú angol nyelvismeret előnyt jelent.

 

Hírlevél feliratkozás

Az Adatvédelmi szabályzatot megértettem és elfogadom, feliratkozom a Számalk hírlevelére.