A világ bármely pontjáról elérhető, valós idejű online képzés a világhálón keresztül, melynek keretében a hallgató egy alkalmazás segítségével valós időben látja, hallja, követheti nyomon a tanteremben zajló eseményeket; tanárával és csoporttársaival egy virtuális tanteremben, élő óra keretében találkozik, kérdéseket tehet fel, illetve válaszolhat az oktatónak vagy a többi tanulónak.
Ajánljuk, ha...
térbeli vagy időbeli korlátok miatt nem tud személyesen részt venni a képzésen
fontos, hogy a tananyagot és a feladatokat is bárhol és bármikor elérhesse
az utazás kiiktatásával időt és költséget szeretne megtakarítani
külföldről vagy távoli helyről szeretné a képzést igénybe venni
Napjainkban az informatika alapkövét képezi a vállalkozások működésének. A jól működő IT rendszer kialakítása az üzemeltetők, rendszergazdák és a vezetők, gazdasági szakemberek jól összehangolt munkáját igényli. A képzés célja, hogy a nem informatikai munkakörű, vagy beállítottságú vezetők, gazdasági szakemberek, projektvezetők, egyéb szakemberek számára átfogó és széleskörű általános technológiai szintű ismereteket biztosítson az IT rendszerek, hálózatok valamint a Microsoft kliens és szerver termékek és technológiák területén, elősegítve így az IT folyamatokhoz kapcsolódó tevékenységek megértését, kezelését, menedzselését, az IT szakemberekkel való kommunikációt.
A megszerzett ismeretek nem csak a Microsoft hanem más, platformfüggetlen megoldások átfogó megismeréséhez is megfelelőek. A tanfolyam nem IT vezetői oldalról, hanem a technológiai oldalról közelíti meg az informatika világát.
A tanfolyam elsősorban előadásokra, demonstrációkra, interaktív konzultációra épül.
Szükséges előképzettség
Windows kliens (7 vagy 8 verziók) és MS Office felhasználói ismeretek, alapvető hálózati ismeretek. Mivel egyes forrásanyagok és tananyagok angol nyelvűek lehetnek, ezért alapfokú, dokumentumolvasás-szintű ismeret szükséges.
Tematika
A képzés elvégzését követően a résztvevők
Ismertetni tudják a közép- és nagyvállalati informatikai rendszerek felépítését, alkotóelemeit és főbb alkalmazandó technológiáit
Képesek lesznek ismertetni az informatikai szolgáltatás menedzsment fogalmát, a népszerűbb szabványok céljait, működését és alkalmazhatóságát nagyvállalati környezetben
Képesek lesznek ismertetni az alapvető hálózati technológiákat, hálózati eszközöket és funkcióikat, felhasználási területeiket
Képesek lesznek ismertetni a vállalati kliens-szerver fogalmakat, szerver szerepeket és tartomány alapú infrastruktúrák működését
Képesek lesznek ismertetni a Microsoft alapú kliens és szerveroldali termékeket, funkciójukat, és egymással való kapcsolatukat
Megismerik a népszerűbb kliens és szerver rendszerek (Windows 7 és 8 valamint Server 2012) közötti különbségeket, képességeket, beállításokat
SOHO routerek, Wifi, 3G, 4G, xDSL
Képesek lesznek a szerveroldali hálózati szolgáltatásokat ismertetni
Képesek lesznek ismertetni és leírni az Active Directory fogalmát, működését, struktúráját és szolgáltatásait
Megismerik a főbb hálózat és rendszer biztonsági és magas rendelkezésre állású technológiákat megoldásokat, eszközöket (biztonságos kommunikáció, hálózatbiztonság, tűzfalak, betörésvédelem, vírus- és spamvédelem, hardveres és szoftveres védelmek, cluster megoldások)
Képesek lesznek ismertetni az egyes szerveroldali megoldásokat, termékeket és azok funkcióit és integrációját a vállalati IT infrastruktúrába (levelezés, adatbázisok, webportálok, internet védelem, vírusvédelem, menedzsment rendszerek, stb.)
Megismerik és képesek lesznek hasznos, a mindennapok során jól használható és alkalmazható beállítások elvégzésre (pl. Microsoft Outlook konfigurálás és egyéb Outlook specifikus beállítások elvégzésére (archiválás, szinkronizáció, Outlook Web Access, illetve felhő alapú elérések, mint amilyen az Office 365 is)
A közép- és nagyvállalati informatikai rendszerek felépítése
Általános hardver ismeretek
Informatikai szolgáltatás menedzsment dióhéjban
Általános hálózati technológiai ismeretek
Alapvető hálózati és egyéb beállítások Windows környezetben
Általános kliens-szerver fogalmak
Bevezetés a szerverek és szerver operációs rendszerek világába: általános szerveroldali ismeretek, a kliens és a szerver rendszerek közötti különbségek, szerver funkciók
Főbb szerveroldali szolgáltatások áttekintése és funkciói, működésük
Biztonsági alapelvek és megoldások a hálózatokban és a számítógépeken
Hálózat- és rendszer biztonsági és magas rendelkezésre állású technológiák áttekintése (biztonságos kommunikáció, hálózatbiztonság, tűzfalak, betörésvédelem, vírus- és spamvédelem, hardveres és szoftveres védelmek, cluster megoldások)
Alapvető kiszolgáló oldali termékek bemutatása, funkciói, alapvető működése és integrációja a teljes vállalati IT infrastruktúrába
levelezés, levelező szerverek működése (pl. Exchange, Lotus) + Outlook levelező programok beállítása és konfigurálása,
hasznos tippek (konfigurálás, archiválás, szinkronizálás, Web Access)
adatbáziskezelés, adatbázisok fogalma, menedzselése, elérése, stb. (SQL, Oracle, stb.)
Internet biztonság, tűzfal megoldások,
Menedzsment eszközök
Internetes információszerzés keresőmotorok segítségével – a Google eszközeinek ismertetése, lehetőségek és kockázatok
Közösségi hálózatok fogalma, működése – személyes adatvédelmi irányelvek
Köteletlen konzultáció, beszélgetés, kérdések és válaszok, további ismeretszerzési források
Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.