Vissza

PoleStar ITSM üzleti szimulációs játék

PoleStar ITSM üzleti szimulációs játék

Kód: PSITSM-1
Időtartam:1 nap
135 000 Ft
(Bruttó ár: 171 450 Ft)
Kérdésem van!
Képzési forma
Egyedi igények szerint Nyílt
Képzés nyelve
magyar
- + Jelentkezem

Tájékoztató

A PoleStar ITSM szimulációs játék hatékony módja az ITSM (IT Service Management) elvek elsajátításának és megvalósításának – ezáltal támogatva az ITIL ® módszerek és az ISO/IEC 20000 standard követelményeinek alkalmazását. A ITSM alapvető célja az üzleti oldal és az informatikai szolgáltatás kapcsolatának szorosabbá tétele és hatékony működtetése. Ez része a különböző szervezetek belső és külső együttműködésének fejlesztése.

A szimulációs játék választás szerint három környezetben futtatható:

  • a klasszikus Retail (kereskedelmi) szcenárió, amelyben általános kereskedelmi tevékenységet végzünk (pénztárral, applikációkkal, vevővel);
  • az NPO, azaz non-profit szervezet szcenáró, amelyben államigazgatási, önkormányzati ügyfélszolgálatot szimuláló környezetben (ügyfélablakokkal) valósítjuk meg az ITSM módszereket;
  • a Health (egészségügyi szolgáltatók) esetében pedig egy képzeletbeli egészségügyi szolgáltató (CT-vel, laborral, beteggel, orvossal) IT támogatásói a résztvevők.

Az ITSM szimuláció alkalmas az ITIL Foundation ismeretek hatásos beépítésére.

Letölthető tájékoztató

Termékleírás

A szimulációban bevonjuk a résztvevőket a szcenárió környezetébe, mely környezetet a szcenárió választáson keresztül egy bizonyos mértékig a résztvevők céges szervezetére igazítjuk. A játékosok működési és kihívást jelentő feladatok végrehajtásán keresztül az egyes szerepkörökben tevékenykedők tapasztalatot szereznek komplex, együttműködést igénylő helyzetekben és elsajátítják az ITIL „best practice” megoldásainak bizonyos elemeit és az alkalmazásához szükséges gondolatmenetet.

A szimulációs játék egyes köreiben a Kolb féle tanulási ciklust alkalmazva a résztvevők felismerik, javítják és fejlesztük a játék során felismert szervezési gyengeségeiket és rögtön alkalmazzák is az ITIL az adott esetben értelmezhető, megvalósítható megoldásait.

A szimuláció szoftverrel támogatott; minden felhasznált eszköz biztosítunk a játék idejére.

A játék 4 vagy 5 körből áll igény és megvalósíthatóság szerint, amelyekben nagy vonalakban a következők történnek:

  • 1. kör: A szimulációban mindenki elfoglalja a szerepköri pozícióját, megismeri feladatait és kapcsolatait a szervezeten belül. Majd elindul a játék és felmérjük, hogy így mennyire képesek megfelelni a követelményeknek. Ebben a körben jellemzően hatékonyságról még nem beszélhetünk. A kör elnevezése nem véletlenül „káosz kör”!
  • 2. kör: Az első kör problémáinak felismerése, megoldási javaslatok (többek között az incidensmenedzsment, változásmenedzsment folyamatok kialakítása, SLA-k meghatározása) alkalmazása minden ITSM területen.
  • 3-4. kör: A szervezési hatékonyság további növelése mellett az üzleti oldal és az IT együttműködését többek között a kiadáskezelési folyamatokban szimuláljuk. Kialakítjuk, fejlesztjük a tudásmenedzsment, eseménykezelés, problémakezelés folyamatokat, vizsgáljuk a kapacitáskezelési, rendelkezésre állási jellemzőket. Itt már kifejezetten érezhető az ITSM eszközök, folyamatok és jó gyakorlatok alkalmazásának eredménye.
  • Az záró szimulációs körben a már optimalizált működést láthatjuk, a szervezettség kiforrott. Az IT üzemeltetés és az üzleti területek megfelelően és hatékonyan működnek együtt. A résztvevők ezen a szinten már fogják tudni alkalmazni és adaptálni a tapasztalataikat a saját vállalati szervezetükben.

A szimulációs játékot gyakorlott, gyártói (G2G3) licenszszel rendelkező és a témában képzett tréner vezeti. A szimuláció teljesítményéről a résztvevők játék-teljesítmény-jelentést kapnak.

Kiknek ajánljuk

A szimuláció minden olyan szervezetnél alkalmazható és hatásos lehet, ahol tervezik, bevezetés alatt áll vagy éppen átformálás alatt van az IT szolgáltatások menedzsmentjének rendszere. Ajánljuk továbbá a vezetői, üzleti, az operatív területek munkatársai részére is – erősítve az üzlet és az IT kapcsolatát. A szimuláció során különösen várjuk olyan résztvevők jelentkezését akik maguk is szolgáltatnak a szervezeten belül és kívül: pénzügyi, ügyviteli alkalmazottak és vezetők, jogi képviselők, marketinges, HR munkatársak, esetleg külső szállítói partnerek. Röviden, olyanokat is, akik talán nem kívánnak elmélyülni az az ITIL-ben, de szerepük van a szolgáltatói folyamatokban, ezért támogatja őket munkájukban az, ha jobban értik a szolgáltatás menedzsment szerepét és működését.

Szükséges előképzettség

A részvétel nem igényel előképzettséget, de előnyös az ITIL módszer alapszintű ismerete.

A szoftver angol nyelvű, ezért az ITSM témakörében használt egyszerű angol fogalmak és kifejezések beazonosításának képessége szükséges. Ezen felül az alapfokú angol nyelvismeret előnyt jelent.

Tanfolyami naptár