Vissza

PoleStar ITSM üzleti szimulációs játék

PoleStar ITSM üzleti szimulációs játék

Kód: PSITSM-1
Időtartam:1 nap
Nehézségi szint:
  • Kezdő
Érdeklődjön
Kérdésem van!
Képzés nyelve
magyar
Képzési forma
Egyedi igények szerint

Tájékoztató

A PoleStar ITSM szimulációs játék hatékony módja az ITSM (IT Service Management) elvek elsajátításának , ezzel támogatva az ITIL® módszerek és az ISO/IEC 20000 standard követelményeinek alkalmazását a vállalat folyamataiban. A ITSM alapvető célja az üzleti oldal és az informatikai szolgáltatás kapcsolatának szorosabbá tétele, így a szolgáltatások hatékony működtetése, az ügyfelek igényeinek hatékony teljesítése.

A szimulációs játék, választás szerint, 3 szcenárió környezetben játszható:

  • Retail (kereskedelmi) szcenárió – klasszikus szolgáltatási szituáció (applikációk rendelkezésre állása, szolgáltatási ideje és változásmenedzsmentje vevővel / ügyféllel és $$$ kifejezett eredménnyel);
  • NPO (non-profit) szervezet szcenáró, amelyben államigazgatási, önkormányzati ügyfélszolgálatot megjelenítő környezetben (ügyfélablakokkal, ügyfélelégedettség) valósítjuk meg az ITSM módszereket;
  • Health (egészségügyi szolgáltatók) esetében pedig egy képzeletbeli egészségügyi szolgáltató (CT-vel, laborral, beteggel, orvossal) IT támogatásai a résztvevők.

Az ITSM szimuláció alkalmas az ITIL Foundation ismeretek hatásos beépítésére.

Letölthető tájékoztató

Termékleírás

A résztvevőket bevonjuk a választott szimulációs környezetbe – amelyet részben a megrendelő igényeire igazítunk. A játékosok a kijelölt szerepkörükben folyamat működési és kihívást jelentő feladatokat hajtanak végre. Így szereznek tapasztalatot komplex, együttműködést igénylő helyzetekben. A trénerrel egyeztetve együtt levonják a következtetéseket és felmerülő problémákat elemezve megbeszélik az alkalmazható ITIL „best practice” megoldásokat.

A szimulációs játék egyes köreiben a Kolb féle tanulási ciklust követkve tanulnak: felismerik szervezési gyengeségeiket, alkalmazzák majd feljesztik az ITIL-ből merített, a helyzetre igazított megoldásokat.

A szimuláció szoftverrel támogatott; minden felhasznált eszköz biztosítunk a játék idejére.

A játék 4 vagy 5 körből, ciklusből áll - igény és megvalósíthatóság szerint. Az egyes körökben nagy vonalakban a következők történnek:

Kör 1 : A szimulációban mindenki elfoglalja a szerepköri pozícióját, megismeri feladatait és kapcsolatait a szervezeten belül. Majd elindul a játék és felmérjük, hogy így mennyire képes a szervezet megfelelni a funkcionális és teljesítménybeli követelményeknek. Ebben a körben jellemzően hatékonyságról még nem beszélhetünk. A kör elnevezése nem véletlenül „káosz kör”!

Kör 2:  Az első kör problémáinak felismerése, megoldási javaslatok (többek között az incidensmenedzsment, változásmenedzsment folyamatok kialakítása, SLA-k meghatározása) alkalmazása minden ITSM területen.

Kör 3-4: A szervezési hatékonyság további növelése mellett az üzleti oldal és az IT együttműködését többek között a kiadáskezelési folyamatokban szimuláljuk. Kialakítjuk, fejlesztjük a tudásmenedzsment, eseménykezelés, problémakezelés folyamatokat, vizsgáljuk a kapacitáskezelési, rendelkezésre állási jellemzőket. Itt már kifejezetten érezhető az ITSM eszközök, folyamatok és jó gyakorlatok alkalmazásának eredménye.

Kör 4+: Az záró szimulációs körben a már optimalizált működést láthatjuk, a szervezettség kiforrott. Az IT üzemeltetés és az üzleti területek megfelelően és hatékonyan működnek együtt. A résztvevők ezen a szinten már fogják tudni alkalmazni és adaptálni a tapasztalataikat a saját vállalati szervezetükben.

A szimulációs játékot gyakorlott, gyártói (G2G3) licenszszel rendelkező és a témában képzett tréner vezeti. A szimuláció teljesítményéről a résztvevők játék-teljesítmény-jelentést kapnak.

Kiknek ajánljuk

A szimuláció minden olyan szervezetnél hatásos lehet, ahol tervezik, bevezetés alatt áll vagy éppen átformálás alatt van az IT szolgáltatások menedzsmentjének (ITIL / ITSM) rendszere.

Ajánljuk továbbá a vezetőiszinten , üzleti, az operatív területeken tevékenykedők részére is – erősítve az üzlet és az IT kapcsolatát.

Különösen várjuk olyan résztvevők jelentkezését, akik talán nem kívánnak elmélyülni az az ITIL-ben, de szerepük van a szolgáltatói folyamatokban, ezért támogatja őket munkájukban az, ha jobban értik a szolgáltatás menedzsment szerepét és működését. Tehát: pénzügyi, ügyviteli alkalmazottak és vezetők, jogi képviselők, marketinges, HR munkatársak, esetleg külső szállítói partnerek.

Szükséges előképzettség

A részvétel nem igényel előképzettséget, de előnyös az ITIL módszer alapszintű ismerete (ITIL Big Picture diagram).
A szoftver angol nyelvű, ezért az ITSM témakörében használt egyszerű angol fogalmak és kifejezések beazonosításának képessége szükséges. Ezen felül az alapfokú angol nyelvismeret előnyt jelent.

 

Tanfolyami naptár